auckland

hej igen!

nu har jag varit ett dygn i auckland! resan hit var ratt dryg, tog ca 6h. jag hamnade mitt i centrum och kande mig heeeelt vilse! jag kakade en musslibar och kikade omkring lite. tankte att jag kan ju borja med att ga over gatan och se vad som hander. jag hade ca 3 h att spendera pa egen hand innan sofie skulle hamta mej.

jag gick over gatan och igenom ferry building for att komma ut vid havet och alla batar. val dar hittade jag en glassbar! kande mig genast battre! sa jag satt dar och kakade en mkt god glass och tittade ut over det jlusbla vattnet. efter glassen kande jag mej betydligt mer modig och tog en runda pa stan.

jag fragade ifall det fanns nagot backpacker place i narheten. tankte att det kunde vara bra att veta var det fanns, och jag kunde kanske stota pa nan svensk dar. kom dit sag mej omkring och gick igen. gick i nagra souvenirbutiker. ratt ointressant, men anda. man kunde kopa i princip allt, med nagon form av nz reklam pa. men sen hittade jag vagen till ett stort kopcenter. kikade omkring, och fann en kul prylbutik, och notera att alla sana butiker verkade agas av sma flitiga kineser! hur som helst, dar fanns precis allt ifran underklader till toaborstar. jag hade inga problem med att spendera resten av tiden dar! kopte nara egentligen helt onodiga prylar, men det var ju sa billigt liksom!!

nar jag kom tillbaka till ferry building, sa kom en tjej fram och fragade ifall jag var nanna. och det ar jag ju uppenbarligen! det var sofies kompis, ocksa svensk! vi akte till deras hus, som ligger ca 10 min fran stan. det ar ett valdigt trevligt litet hus. auckland ar valdigt utspritt och stort. det finns inte sa mycket hoghus, de flesta vill bo i hus, vilket gor att det ar valdigt utspritt.

pa kvallen fick jag folja med pa fest och traffade en massa trevliga manniskor! de bjod pa tacos och drinkar. jag brukar ju inte direkt dricka sa mkt, men har var det typ bara att "le och vinka"! varsogod ett glas vin! ah tack sa mkt.....

idag har det varit lite molnigt. vi skulle egentligen sticka till stranden, men det blev en runda pa stan i stallet! den lilla stan. alla sma fororter har som si egen lilla stad, men butiker och resturanger.

det kanns bra att vara har, och alla ar jattesnalla! jag hoppas att jag hittar nara har som vill sticka ut och se nz!

jag pa en vulkankrater med utsikt over auckland

obs, vet inte varfor bilderna kommer pa fel hall, men skit samma!!


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej Nanna!! Vad fint det verkar vara!! Men vilken resa 6h. på 6h här i Sverige kommer man ju nästan ända till Stockholm. Ja jösses, men vad kul att du åker runt o kikar!!! Kul o partaja med massa folk man aldri träffat. Hoppas du hittar nån som vill åka runt!

2009-12-12 @ 16:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0