bergsklattring!!!

hej allihopa!

tankte slanga in ett inlagg om nar jag och john klattrade upp for mt egmont! ja, alltsa inte upp till toppen, men nastan!

mt egmont ar taranikis hogsta punkt, och toppen ar fortfarande snotackt, trots att det ar sa sa varmt forovrigt!

vi akte bil en bit upp for berget, sen var det dags att borja klattra. jag trodde inte att det skulle bli sa jobbigt faktiskt. jag menar, berget ser ju ratt litet ut pa hall liksom! kande dessutom en viss press att ha battre flas an john, som alltsa ar runt 70 ar.

jag kande mig valdigt hurtig och borjade ga i ryslig takt! vi klattrade, klattrade och klattrade. jag holl pa att do, men rorde inte en min. dessutom gallde det att inte flasa sa hogt, da skulle det ju verka som om jag inte var i toppform ju!

men nar vi hade gatt ett tag kandes det faktiskt mkt battre. vi gick i fyra timmar och vi var riktigt nara toppen.

har kommer lite bilder:


se sigge! jag har alltid keppsen pa mej!


Kommentarer
Postat av: Petra

Guu vad fiiint!! Vad avis jag blir!!!

2009-12-16 @ 16:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0