here I am again!

under de senaste dagarna har jag och fredrika rest upp till coromandel och sen ner langs kusten. vi har bott en natt i en fruktansvard husvagn och tva natter pa tva olika packpacker stallen. det har varit fint vader hela tiden, solen skiner och det ar nastan for varmt att vara ute mellen 11 och 14.

vi har gjort ett stopp pa hot water beach! en valdigt vacker strand, med stekhet sand ;) man fick springa, sa att man inte brande fotterna. vi lag och stekte lite nar fredrike plotsligt viskade: nanna! delfiner! vi fick panik! jag slet upp kameran, men hann inte ta sa manga kort, eftersom jag var tvungen att kasta mig ut i vattnet! jag fick EN anda bild som var nagorlunda bra ( ett stort hav, med en liten delfinfena i mitten) jag har i alla fall ett bildbevis! fredrike tog nagra battre bilder, men sa var hon inte i vattnet forst heller! det var helt fantastiskt! folk betalar ju for att fa bada med delfiner, och vi fick gora det helt gratis.

jag som forst tyckte att vattnet var iskallt! men nar det var fullt med vilda delfiner, kandes det helt ok! jag hamnade mitt i flocken, de var overallt! de simmade under mig, mellan benen och rakt emot mig for att snabbt smitta undan, sa det var svart att rora vid dem. det var ocksa nagra sma bebisdelfiner med. men lite laskigt var det dock, eftersom de var sa stora och kom rakt emot dig. jag tankte nagra ganger "jag hoppas att det dar ar en delfin och inte en haj". nar jag var i auckland, sa snackade de namligen om att det var manga hajar runt NZ, pga varma strommar. men an sa lange lever jag, och har alla kroppsdelar kvar!

natten spenderade vi pa pack packer stallet "cats pyamas". det var det basta vi kunde gjort! traffade massa trevliga manniskor dar, tyskar (det ar tyskar overallt har!) nagra franska och en anda svensk! det var jatteskont att snacka svenska ett tag kan jag saga! hur som helst hade vi jattekul! pa kvallen gick vi ut for att lyssna pa ett liveband som spelade. det var ett skitkasst band! men vi hade kul anda! det franska, det tyska och det svenska ganget tog over stallet!

nasta morgon var det nastan lite sorgligt att lamna stallet, men vi var tvungna att sticka vidare. vi har varit i coromandel, whitianga, tauranga och roturua. vi har sett varma kallor, lera som kokar (eller nat?;)), turkost vatten, berg och sjoar, och allt mojligt! men delfinerna var coolast! och nu ar jag hos en jattetrevlig familj som bor i otane. de ar verkligen jattetrevliga, enkla och glada! de har tva sma pojkar som busar och brakar hela tiden.

har ska jag fira jul, men jag skulle nog helst vilja fira jul hemma! men vi har i alla fall en gran har, som inte ar av plast. och det far jag inte glomma att saga, james ( pappan) har precis tvattat den stora poolen. bara for att vi ska kunna ta oss ett dopp pa julafton, om vi kanner for det! saaaa konstigt! poolbad pa julafton.



det kommer fler bilder sen! pa jyttjepolar! jippi!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Guu vad roligt du har det!! Vilka fina bilder och vad kul med delfinerna, vilken upplevelse!!! Aldri hört nån annan som har simmat med fria delfiner, vad fantastiskt!!!!Njuuut!!! E en aning avis ja det är jag minsann!! Skönt du hittat en bra familj at fira jul med!! Ha det gott/Petra

2009-12-23 @ 17:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0