supermarket!!

Idag akte vi in till stan for att gora lite arenden, samt kolla pa den arliga julparaden. Det kanndes ju helt skruvat att ha en julparad mitt I sommaren, inte mkt till julkannsla I alla fall. Jag langtade mest darifran faktiskt. Julparad pa nz ar inget jag rakomenderar I alla fall.

 

Hur som helst sa var besoket pa stormarknaden val behovligt! Jag behover numera inte svalta langre!! Hemma ater jag ju i princip varje kvart, men har ar det typ frukost, lunch och middag, vilket ar alldeles for lite!

 

Sa jag vandrade in I matpardiset och borjade plocka pa mej allt mojligt. Notter har, musslibars dar osv. Min korg blev snabbt ratt full av godsaker, och jag insag plotligt att jag inte hade hade tankt vidare ekonomiskt….. jag var ju bara hungrig liksom. Sa for att jamna ut det hela lite, plockade jag darfor snabbt pa mej ett rejalt gang nudlar, av den billiga sorten, da kanndes det genast mkt battre!

 

Sedan bar det av till mejerisektionen. Jag var pa jakt efter en fet, kramig yogurt. Detta visade sig vara I svaraste laget. Jag spanade med stort talamod igenom hyllorna, men det var helt dott, sa att saga. Till slut hade jag involverat bade sue och john I sokandet. Pa varenda yogurt stod det nat om “fat free”. Typiskt, jag som ville ha en san dar riktigt fet sort. Det slutade med att jag fick ta den med mest fett, den som bara var 90 % fettfri. Lika svart var det att hitta ett grovt brod. Ar ganska trott pa deras jakla vita rostmackor. Men hela lagret I affaren verkade besta av just den sorten. Ater man inte vetemjol ar det kort har petra! Du hade dukat under! Jag saknar verkligen en riktigt grov macka. Men jag ar inte sa desperate att jag staller mig och baker an I alla fall.

 

Over and out\ nanna\ keisor soze

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad jobbigt det där med maten fyy. Du får väl baka helt enkelt. Fettfritt bläää. Tur ni får tag i lite blodigt kott iallafall hihi. Kommer du att bo på olika ställen eller hur fungerar det? lät som ett roligt hus o bo i!!!!

2009-12-08 @ 15:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0