two nights at dinky's

hej allihopa!

jag veta tt jag egentligen skulle skrivit om en helt galna farmmassan i detta inlagget, men det ar mest bilder, och i nulaget kan jag inte lagga up dessa. sa jag tankte skriva om mina tva natter hos dinky istallet.

jag bor just nu hos sue och john i new plymouth, och dinky ar sues syster. hon bor inne i stan med sig familj, och var tredje vecka ungefar, sa fixar hon en filmkvall for sin familj och sina vanner.  den har gangen var det lite extra, eftersom det var sista filmvisningen for aret.

nar man kommer in i deras hus slas man direkt av alla dessa grejjer!! huset ar ratt gammalt och det kanns ungefar som att stiga in i ett hus i "harry potter". det ar prylar fran galv, till tak, tavlor, foton och annan konst tacker vaggarna. dessutom skulle hela huset behova koras i tvattmaskinen kan jag saga. men trots denna rora, sa trivdes jag anda ratt bra. det var liksom en trivsam, konstnarlig rora. det var som nan tankt "oj, golvet ar smutsigt! never mind! vi slanger bara pa en matta till!"

och nu till manniskorna som bor i huset. man skulle latt kunna saga att huset ar lite av ett kollektiv. folk kommer och gar lite som dem vill, och dinky ar lite som nan slags hippi-mamma till allihopa! under de tva dagarna jag bodde dar, var det tre andra ungdomar dar, vilket var valdigt skont!! dels var det en tjej, som sag ut att vara i min alder. hon var ratt trevlig, men sa inte sa mkt, forutom nar hon bad oss andra att inte skvallra for dinky nar hon skulle sticka ut. det var ungefar vad hon gjorde, mest hela tiden, stack ut liksom. sen bor dinkys son edward och hans "great mate" ocksa i huset for tillfallet. ocksa trevliga, men lite lata! de surfar typ hela dagarna, ligger och steker, ater glass eller bygger ut edwards bike-bana. det bor ocksa en liten farbror i huset. jag trodde faktiskt att det var han som var dinkys man, anda tills annu en man dok upp i huset! nej, den lilla farbrorn var bara nan typ av inneboende. varje gang jag ser honom, gar han antingen omkring och letar efter nat (formodligen ocksa glomt VAD han letar efter) eller sitter han och lagar gammla telefoner och sladdar. lustig hobby! och sen ar det alltsa dinkys man. har inte satt sa mkt av honom, men han verkar vara snall. vi far inte haller glomma det tva skitiga hundarna och katterna.

middagen var nice! liknade lite dem vi brukar ha i stora huset. alla tog med sig olika ratter, som dukades upp. eftersom alla inte fick plats i matsalen intog vi "barn" soffposition framfor tv:n! vi kollade pa alla mojliga trakiga grejjer, pa de (till edwards stora fortret) tre tv:kanalerna. plotligt rycktes dorren upp, och dinky gav order om att disken vantade pa oss.

jag sag verkligen fram emot att stanna dar over natten och komma ifran apollo farm ett tag. i alla fall till jag fick se rummet jag skulle sava i. paniiiik!! det var helt fyllt med grejjer, som i resten av huset. men det varsta var spindlarna och allt spindelnat!!! fruktansvart! tankte bara "har kan jag inte sava" och det gjorde jag inte heller. greps av en otroooolig langtan hem till min hotellsang pa apollo farm! lag som en spand fiolstrang  och lyssnade pa musik halva natten, vagade inte rora en fena. det var riktigt ackliga spindlar, sma kroppar, laaaanga ben. pa morgonen raknade jag strategiskt alla spindlarna, sa jag visste att alla var kvar pa sin ursprungliga platser.

var ratt trott pa morgonen, kl.6, nar jag kom upp kan jag saga!

aterkommer med resten!

hej sa lange!!

Kommentarer
Postat av: Mathilda Rainford

Excellent! En blogg!! Nu forvantar jag mig att lasa om manga roliga aventyr! Du ar verlkigen duktig som har gett dig in pa det har aventyret ensam. Skynda dig till Auckland, det ar solsken dar hela veckan!

Kram, Mathilda

2009-12-07 @ 12:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0