NZ flight trip


Hej allihopa!

 

Det har blir alltsa mitt forsta inlagg pa min fantastiska blogg! Och jag vet, att det ser javligt konstigt ut utan, ehh, A, A och O, hihi….

 

Flygresan hit till Apollo farm, new Plymouth, NZ, var inte sa underbar direkt. Trottnade redan pa vag till London, vilket inte sa bra med tanke pa att jag hade mer an 24 h framfor mej pa olika plan. Lika drygt var det att vanta pa olika flygplatser. Blev dock lite upplyft nar jag hamnade pa air NZ. Dar fanns det namligen en liten fin tv, som hette ki-ora. Den inneholl ca 80 olika filmer, daribland alla nya filmtitlar. Dessutom fanns det en massa kiwimusik, spel och annat skit. Man fick eget head set och egen fjarrkontrol, och vips, sa var det bara att leka pa. och den har fantastiska mojjangen underholl mig I circa 2,5 h, sen borjade jag bli rastlos….

 

Det roliga med hela resan var att de plotsligt bara bestamde att det skulle vara natt. Alla skulle dra ner fonsterkyddet och alla lampor slaktes, trots att det var ljust ute. Sedan var det plotsligt dags for frukost och da skulle alla fonsterluckor upp. Sista biten fran hong kong var ocksa ratt kul, eftersom allt som sas ocksa skulle sagas pa kinesiska, eller japanska eller nat. sa otroligt kul hade jag alltsa, att jag satt och skrattade varje gang den stackars kinesen oppnade munnen.

 

Det var otroligt vackra berg innan hong kong, fick ocksa en titt pa australien, I alla fall kusten. Var hur som helst halvdod nar jag antligen var framme.

 

Nu har jag varit har I nagra dagar, och har nu lite mindre hemlangtan an de forsta tva dagarna. Jag borjade lipa sa fort jag tankte pa agdatorp och allt dar hemma. Det kanns lite battre nu nar jag har borjat kanna mig lite hemmastadd har. Men jag har fortfanande hemlangtan. saknar skogen nagot fruktansvart. Det finns ingen skog I narheten har, bara nagra enstaka trad har och var. man kan inte heller riktikgt ga nagonstans. Det ar hagar och privata gardar overallt, sa man kan bara folja vagen. Jag langtar tills du kommer over Nats!

 

Och sigge, jag kan inte kolla pa dansbandskampen. Kan bara vara inne pa internet ca 30 min varannan dag. De har nagot avtal dar man inte far overstiga en viss grans av GB.

 

Och till dej henke, var fan ar alla C70:issar du lovade? Awesome henke, verkligen alltsa. Har sett en ynka Volvo so far.

 

Coming up next: the crazy farmer of NZ.


Kommentarer
Postat av: petran

Hihihi låter kul med kinesiska, hade nog oxå skrattat.

2009-11-29 @ 22:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0